Economy
015 750 36 56 [email protected] Bel mij terug
  • Home
  • SEO
    • SEO uitbesteden
    • Internationale SEO
    • White Label SEO
    • Lokale SEO
    • Technische SEO
    • SEO voor AI
    • Contentstrategie
    • Website migratie
    • Zoekwoorden analyse
    • SEO Copywriting
    • Google Shopping Organic
  • GEO
  • SEA
    • Google Ads uitbesteden
    • Internationale SEA
    • Google Shopping
    • Display advertising
    • Adverteren Bing Ads
    • Feed Based Advertising
    • Google Ads Website
      • Google Ads WordPress
    • Google Ads Webshop
      • Google Ads Lightspeed
      • Google Ads Channable
      • Google Ads Magento
      • Google Ads Shopify
      • Google Ads WooCommerce
    • SEA AI
  • Linkbuilding
    • Linkbuilding uitbesteden
    • Internationale Linkbuilding
    • White Label Linkbuilding
    • Outsource linkbuilding
    • Outsource Linkaufbau
    • Link building en marque blanche
  • Internationaal
    • Internationale Linkbuilding
      • Linkbuilding België
      • Linkbuilding Duitsland
      • Linkbuilding Engeland
      • Linkbuilding Europa
      • Linkbuilding Finland
      • Linkbuilding Frankrijk
      • Linkbuilding Nederland
      • Linkbuilding Oostenrijk
      • Linkbuilding Polen
      • Linkbuilding Italië
      • Linkbuilding Portugal
      • Linkbuilding Spanje
      • Linkbuilding Zweden
    • Internationale SEO
      • SEO België
      • SEO Benelux
      • SEO Duitsland
      • SEO Engeland
      • SEO Europa
      • SEO Finland
      • SEO Frankrijk
      • SEO Italië
      • SEO Nederland
      • SEO Noorwegen
      • SEO Oostenrijk
      • SEO Portugal
      • SEO Polen
      • SEO Spanje
      • SEO Zweden
    • Internationale SEA
      • SEA België
      • SEA Benelux
      • SEA Duitsland
      • SEA Engeland
      • SEA Europa
      • SEA Finland
      • SEA Frankrijk
      • SEA Italië
      • SEA Nederland
      • SEA Noorwegen
      • SEA Oostenrijk
      • SEA Portugal
      • SEA Polen
      • SEA Spanje
      • SEA Zweden
  • Overige Diensten
  • Cases
  • Gratis Scan
    • SEO scan
    • GEO scan
    • SEA scan
    • Linkbuilding scan
    • Quickscan
    • Vrijblijvende offerte
  • Over ons
    • Tevreden klanten & resultaten
    • Banners
    • Vacatures
    • Nieuws
    • Branches
      • Lokaal
  • Contact

Linkbuilding

Meer weten wat linkbuilding precies is, wat het doet en waarom het belangrijk is voor jouw SEO anno 2025? Lees het hier. Wanneer jij met jouw bedrijf beter zichtbaar en vindbaar wil worden op het internet, kan je er haast niet omheen: linkbuilding. Ben jij al langere tijd effectief aan het linkbuilden, maar is jouw strategie aan vernieuwing toe? Of wil je graag verder uitbreiden in Nederland of internationaal? Economy denkt met je mee en helpt je verder. Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag een gratis scan aan of neem vrijblijvend contact met ons op.
Gratis Linkbuilding scan Vrijblijvend contact

Bekend van BNR Radio

Beluister meer van onze radioreclames
Your browser does not support the audio element.

Linkbuilding door Economy

  • Vrijblijvend strategisch advies
  • Verbeter duurzaam de autoriteit PA, DA, DR, TF, CF van uw website
  • Wereldwijd SEO netwerk van +1.100.000 websites
  • Talloze succesvolle resultaten, cases en klanten
  • 20 jaar SEO ervaring
  • Gecertificeerde SEO specialisten Wereldwijd
  • Whitelabel SEO mogelijk
  • Geen contractperiode

Klantbeoordeling 9.0/10

Neem contact met ons op

Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen

Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.
Binnen 1 uur reactie.
Telefoon: 015 750 36 56 Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.
Direct reactie.
Chat Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.
Direct reactie.
Mail: [email protected] Binnen 2 werkdagen
een reactie.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding heeft betrekking op het verwijzen van de ene website naar de andere aan de hand van een externe link. Het internet is hierdoor één groot netwerk van pagina’s en websites die naar elkaar verwijzen. Zo beschikt ook jouw website over een backlinkprofiel, dat bestaat uit alle externe links die naar jouw website verwijzen. Wanneer dit linkprofiel gekenmerkt wordt door een hoge relevantie, kwaliteit en autoriteit, scoort jouw website zeer waarschijnlijk hoog in de zoekresultaten van zoekmachines. Een hoge positie in de zoekresultaten en klikbare links in content op partnerwebsites zorgt vervolgens voor meer verkeer op jouw website, met leads en conversies tot gevolg. Linkbuilding is dan ook een onderdeel van SEO, waarbij de focus ligt op het optimaliseren van de vindbaarheid van een website in de zoekresultaten.

Waarom beginnen met linkbuilding?

Het linken van jouw domein aan andere domeinen door te linkbuilden heeft aanzienlijk effect op de online vindbaarheid en zichtbaarheid van je website. Door links naar jouw website te koppelen aan relevante zoekwoorden zal Google jouw website namelijk een hogere positie in de zoekresultaten toekennen. Hoe hoger de positie van jouw website, hoe meer mensen op jouw website klikken en een conversie doen, zoals een afspraak maken, een dienst afnemen, lid worden of een product kopen. Kortom, linkbuilding vergroot jouw online zichtbaarheid zowel in Google, AIO en AI tools zoals ChatGPT, Perplexity, Claude (de vindbaarheid in zowel Google als in AI noemen we GEO) en leidt tot meer verkeer, meer conversies en meer omzet.

Hoe werkt linkbuilding?

Het principe van linkbuilding is helder, maar hoe gaat linkbuilding in zijn werk? Voordat onze specialisten zich bezighouden met het vinden van hoogwaardige, relevante websites, is het belangrijk om de juiste zoekwoorden te bepalen. Pas dan houden we ons bezig met het verkrijgen van backlinks om de domain authority van jouw website naar een hoger plan te tillen.

Zoekwoordenanalyse

Om een kwalitatief netwerk van links op te kunnen bouwen, is het allereerst van belang dat onze specialisten inzicht krijgen in de anchorteksten of zoekwoorden waaraan we jouw links gaan koppelen. De achortekst is de klikbare term die op de te linken websites verschijnt. Om te achterhalen op welke relevante zoekwoorden jouw bedrijf wil scoren, gebruiken onze SEO-specialisten hoogwaardige tools, zoals Ahrefs. Hierbij kijken we naar de relevantie, het zoekvolume en de concurrentie die bepalend zijn voor de vraag in hoeverre het zoekwoord een term is waarop jouw bedrijf gevonden wil worden. Doordat de zoekwoordenanalyse op die manier duidelijk maakt welke zoekwoorden gebruikt gaan worden voor linkbuilding, vormt de zoekwoordenanalyse de basis voor het verdere linkbuildingsproces.

Verschillende soorten links

Met de kennis over achors in het achterhoofd kan bepaald worden wat voor soort backlinks er verkregen moeten worden. Doorgaans zijn er twee soorten backlinks op het internet te vinden:

  • Natuurlijke backlinks: iemand anders verwijst naar jouw website zonder dat je er iets voor gedaan hebt. Hoewel iemand vaak naar een andere website verwijst vanwege sterke of relevante inhoud van jouw content voor zijn of haar website, kan de link de score van jouw website doen verslechteren.
  • Zelf verkregen backlinks: jij hebt zelf gezorgd voor een link op een andere website. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen links die je zelf hebt toegevoegd aan een website (bijvoorbeeld door een link op een forum of in een comment te plaatsen) en links die je zelf geïnitieerd hebt (denk aan gastblogs en linkruils). Dit laatste wordt ook wel outreach genoemd.

Over natuurlijke backlinks heb je vaak zelf dus weinig controle, terwijl je bij zelf verkregen backlinks het heft in eigen handen houdt. In het vervolg zullen we vooral focussen op de tweede soort backlinks, aangezien dit hetgeen is waar de meeste winst te behalen valt. De positie van jouw website in de zoekresultaten hangt immers onder meer af van de kwaliteit van jouw backlinkprofiel, die je zelf kunt verbeteren door hoogwaardige backlinks te verkrijgen.

Voor Google is kwaliteit van content heel belangrijk. Uiteindelijk draait het erom dat de gebruikers zo relevant mogelijke content te zien krijgen. Een manier om dit te doen is met behulp van backlinks. Wat zijn dit precies? Dit zijn links van andere websites naar jouw website. 

Hoe meer backlinks een website heeft, hoe beter de website wordt in de ogen van Google. Moet je dan zoveel mogelijk backlinks verzamelen? Ja en nee. Het zit hem namelijk niet in kwantiteit, maar in kwaliteit. En we gaan je precies uitleggen waarom, naast nog veel meer relevante onderwerpen. 

Waarom zijn backlinks belangrijk?

Backlinks spelen een belangrijke rol in de wereld van online zichtbaarheid en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Je kunt ze zien als digitale aanbevelingen van andere online bronnen naar jouw website. Het principe is eenvoudig maar krachtig: hoe meer kwalitatieve backlinks je hebt, hoe meer autoriteit je website krijgt in de ogen van zoekmachines als Google. 

Nog eenvoudiger gesproken kun je het ook zien als stemmen voor populariteit. Als een website veel backlinks ofwel stemmen heeft, dan moet de website wel populair zijn, toch? Denk bijvoorbeeld aan een gerenommeerde website die naar jou linkt. Dit is een indicatie dat jouw content waardevol en informatief is, waardoor jouw website geloofwaardiger wordt.

Het is belangrijk dat de backlinks relevant zijn aan jouw website. Oftewel: ze moeten bijvoorbeeld uit dezelfde branche komen. Wanneer de website waar je een link van krijgt niets te maken heeft met jouw website, zal dit ook geen tot weinig effect opleveren. Zorg je dan ook voor veel backlinks van goede kwaliteit, dan heeft dit direct invloed op de positie van jouw website in zoekresultaten.

Backlinks als bouwstenen
In het kort: backlinks zijn niet zomaar links. Het zijn bouwstenen van online reputatie en succes. Ze versterken jouw positie in zoekmachines en vergroten de kans dat mensen jouw content ontdekken.

White hat vs. black hat SEO

Voordat we met je delen hoe je backlinks kunt krijgen, is het belangrijk om te weten wat white hat en black hat SEO inhoudt. 

White hat SEO is als het ware de goede weg waarbij je op een eerlijke manier backlinks verkrijgt. Je krijgt backlinks op een natuurlijke en legitieme manier, zoals wanneer mensen de content die je deelt waarderen en het vanzelf delen met anderen zonder dat jij hiervoor iets hoeft te doen. Maar je kunt ook denken aan samenwerkingen met andere websites om bijvoorbeeld een gastblog te schrijven in ruil voor een backlink.  

Black hat SEO is de minder eerlijke weg om backlinks te verkrijgen. Het grote nadeel hierbij is dat het op lange termijn kan leiden tot penalty’s, ofwel straffen van Google. Mensen willen bijvoorbeeld snel veel backlinks krijgen door het in te kopen, maar dit gaat vaak tegen de regels van zoekmachines in. Het is alsof je vals speelt in een spel waarbij je straffen kunt krijgen, zoals een lagere score op Google. 

Door eerlijk te zijn en op een goede manier backlinks te verdienen, bouw je een sterke en betrouwbare reputatie op. Op de lange termijn is het veel beter om voor white hat SEO te kiezen, aangezien dit jouw website in de toekomst niet zal schaden. 

Hoe krijg je backlinks?

Er zijn veel manieren om backlinks te krijgen. We delen je dan ook de manieren die passen bij white hat SEO:

  • Contentcreatie: de makkelijkste manier waar je zelf niets voor hoeft te doen als het gaat om het krijgen van backlinks, is door simpelweg waardevolle content te creëren. Veel mensen spreken ook wel van ‘link earning’, waarbij je op een natuurlijke manier websites krijgt die naar jou linken.
  • Gastbloggen: een gastblog is een goede manier om backlinks te krijgen waarbij je artikelen schrijft voor andere websites in jouw branche. Want wist je nog dat websites gerelateerd moeten zijn?
  • Social media: je kunt je kans op backlinks vergroten door je content ook op social media te delen. Hierdoor krijg je meer zichtbaarheid en dit geeft je meer kans op links.
  • Netwerken: netwerken is ook een hele belangrijke factor voor een goede linkbuilding. Met goede relaties in jouw branche kun je afspreken dat ze naar jou willen linken. 
  • Content delen: benader anderen om jouw content te delen als het relevant is voor hun doelgroep. Er zijn ook slimme tools beschikbaar om strategieën uit te voeren om deze content te vinden. Dit is een lang verhaal en vereist expertise in SEO, waarbij het handig kan zijn om dit over te laten aan een SEO-expert.
  • Linkruil: je kunt ook afspreken met een betrouwbare partij in jouw branche om naar elkaar toe te linken, waardoor je als het ware een linkruil hebt.
  • Persberichten: door gebruik te maken van persberichten kun je ook meer aandacht krijgen en links genereren. 
  • Reageren op forums: deel je expertise door deel te nemen aan relevante forums en voeg een link naar je website toe aan je profiel.
  • Influencer-relaties: werk samen met influencers in jouw branche voor vermeldingen en backlinks.

Onthoud dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit bij het verkrijgen van backlinks. De stemmen voor populariteit waar we het eerder over hadden moeten wel vanuit een relevante bron komen. Het belangrijkste is dat jouw content waardevol genoeg is om te delen. 

Linkbuilding uitbesteden

Het actief werken aan het verkrijgen van backlinks wordt ook wel linkbuilding genoemd. Inmiddels weet je dat het een belangrijke graadmeter is voor Google. Maar hoe zorg je ervoor dat je ze krijgt? Als je hier niet veel ervaring mee hebt of je liever focust op hetgeen waar jij goed in bent, kan het slim zijn om linkbuilding uit te besteden. Zeker als je wilt groeien in het buitenland en je de taal niet spreekt, kan het uitbesteden van internationale linkbuilding kosten efficiënt zijn. Het kost namelijk veel inspanning en toewijding om een sterk en relevant backlinkprofiel te bouwen. Veel bedrijven, maar zelfs ook online agencies maken daarom gebruik van white label linkbuilding. Daarnaast vereist linkbuilding ook kennis van de online markt, het algoritme en uiteraard ethische strategieën. 

Linkbuilding providers hebben vaak ook een uitgebreid netwerk van betrouwbare websites, waardoor de kans op het verkrijgen van kwalitatieve en relevante backlinks wordt vergroot. Verder minimaliseer je door gebruik te maken van professionals het risico op black hat SEO praktijken die tegen de richtlijnen van zoekmachines in gaan. 

Onze aanpak

Wij helpen je graag bij het verkrijgen van kwalitatieve backlinks. Bij het uitbesteden van linkbuilding aan onze diensten, ben je verzekerd van:

1 – Strategische analyse: we starten met een grondige analyse van jouw website, doelgroep en concurrentie om een aangepaste linkbuilding strategie te ontwikkelen.

2 – Kwalitatieve backlinks: we streven naar het verkrijgen van kwalitatieve backlinks van relevante en gezaghebbende websites in jouw branche.

3 – Transparantie: gedurende het proces houden we je op de hoogte van de voortgang met duidelijke rapportages en analyses.

4 – Ethiek en duurzaamheid: we hanteren uitsluitend White Hat SEO-praktijken om een duurzaam en geloofwaardig online profiel op te bouwen.

Domain authority

Hoewel linkbuilding een proces is waarbij onze specialisten jouw backlinkprofiel gaan versterken door links te verkrijgen, is het de kunst om een natuurlijk linkprofiel op te bouwen. Op die manier wordt jouw domein namelijk een autoriteit op een bepaald onderwerp of op specifieke zoektermen, wat meer verkeer, conversies, leads en omzet tot gevolg heeft. Het opbouwen van domain authority is dan ook één van de belangrijkste doelen van linkbuilding, die onze linkbuilding specialisten continu monitoren met behulp van hoogwaardige tools en optimaliseren door kwalitatief te linkbuilden.

Linkbuildingstrategieën: linkbuilding in 2023

Er zijn verschillende linkbuildingstrategieën die toegepast kunnen worden om een natuurlijk backlinkprofiel op te bouwen en een hoge domain authority te verkrijgen. Waar de nadruk voorheen vooral leek te liggen op het verkrijgen van zoveel mogelijk backlinks, is de focus van linkbuilding anno 2023 verschoven van kwantiteit naar kwaliteit. Om die reden leggen we hieronder uit hoe onze SEO-specialisten de kwantiteit van backlinks afwegen tegen de kwaliteit van backlinks.

De voor- en nadelen van kwantiteit

Wanneer je gaat linkbuilden, heb je misschien de neiging om elke kans aan te grijpen die je voorhanden krijgt door een link te plaatsen op elke denkbare website. Je moet immers een backlinkprofiel opbouwen, niet? Hoewel het aannemelijk klinkt om zelf zo veel mogelijk links te plaatsen op andere websites om een kwantitatief sterk backlinkprofiel op te bouwen, kun je niet klakkeloos gaan linkbuilden om zo veel mogelijk links te verkrijgen. Google en andere zoekmachines hanteren namelijk streng beleid wat misbruik van backlinking betreft. Zo kan jouw website een penalty krijgen, als blijkt dat je backlinking alleen vanuit een marketingoogpunt toepast. Bovendien is het niet gezegd dat kwantiteit gelijk staat aan kwaliteit. Door te focussen op kwantiteit in plaats van kwaliteit neem je genoegen met links van mindere kwaliteit, wat jouw SEO negatief kan beïnvloeden.

Desondanks is het wel degelijk belangrijk om te denken aan de kwantiteit bij linkbuilding. Zo gaat het proces van linkbuilding vele malen sneller als je je minder bezighoudt met de kwaliteit van backlinks, maar vooral gefocust bent op het opbouwen van een netwerk van links. Bovendien neemt Google kwantiteit van links mee in de rangschikking van de zoekresultaten onder de noemer referring domains, waarbij jouw domein onderdeel wordt van een web van domeinen. Hoewel de kwaliteit van de backlinks in dit geval minder is, is het resultaat er niet minder om.

De rol van kwalitatieve backlinks

Kwantiteit draagt dus niet per definitie bij aan een hogere positie in de zoekresultaten, maar dat wil niet zeggen dat minder backlinks the way to go is. Het is namelijk de kwaliteit van de links die telt wat je domain authority en positie in de zoekresultaten betreft. Bovendien hoef je je geen zorgen te maken over de vraag of jouw website aangemerkt zal worden als spam door Google. Google zal jouw website immers alleen maar als betrouwbaar en relevant beschouwen, waardoor je zichtbaar wordt bij dé klant die je wil bereiken. Om de kwaliteit van links te kunnen controleren, kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van tools zoals Majestics of Ahrefs.

Dat gezegd hebbende, is het een tijdrovende klus om kwalitatieve backlinks te verkrijgen en is het bereiken van de ideale klant niet per definitie beter dan het bereiken van een grote groep door te focussen op kwantiteit. Om op een effectieve manier een kwalitatieve backlink te verkrijgen, kun je een gastblog schrijven voor een website waaraan je gelinkt wil worden of ga je aan de slag met content marketing door middel van SEO copywriting. Voor het schrijven van blogs is het belangrijk dat je content vooral niet te kort is en ten minste één afbeelding bevat, maar opnieuw geldt dat dit een tijdrovende klus is.

De combinatie van kwantiteit én kwaliteit bij backlinking

Om het bovenstaande samen te vatten, is zowel de kwaliteit als kwantiteit van backlinks belangrijk om hoog te scoren in de zoekresultaten, waarvoor geldt dat je het beste een combinatie van beide kunt nastreven. Wees echter te allen tijde kritisch in je keuze om een link te plaatsen op een andere website en weeg af of je wil genieten van de voordelen (en nadelen) van de kwaliteit of de kwantiteit van backlinks. Het ene is vooral niet beter dan het andere; ze bestaan eerder naast elkaar en een focus op één van beide levert een suboptimaal resultaat op. Pas aan de ene kant vooral op voor websites die jouw website kunnen doen aanmerken als spam; wees aan de andere kant besluitvaardig om vaart te behouden in het tijdrovende proces van kwalitatieve backlinking.

Onze diensten verwant aan linkbuilding

Linkbuilding is van cruciaal belang voor ieder bedrijf dat zijn of haar website in het oog wil laten springen van zijn of haar doelgroep. Door linkbuilding stijgt jouw website immers in de zoekresultaten, waardoor jouw doelgroep eerder op jouw website klikt dan op die van de concurrent. Linkbuilding is echter niet de enige manier om zichtbaar te worden in de zoekresultaten van Google; al onze diensten verwant aan SEO dragen bij aan online zichtbaarheid. Zo noemden we eerder al de zoekwoordenanalyse, maar tot SEO behoort ook het vergroten van jouw internationale bereik en het verbeteren van de content op jouw website op basis van een technische SEO analyse. Kortom, Economy biedt een alomvattende oplossing voor het verbeteren van SEO en heeft de juiste kennis en ervaring in huis om uiteenlopende bedrijven te helpen op het gebied van online marketing.

Onze online specialisten helpen je verder

Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, wil je jouw linkbuilding uitbesteden, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!

Hoe werkt het?

Stap 1: Vul hieronder jouw gegevens in.

Stap 2: Wij maken een vrijblijvende analyse van jouw website en linkprofiel.

Stap 3: Je ontvangt binnen 1 werkdag de uitslag van onze linkbuilding scan. Deze bevat praktische tips en vakkundig advies.

Voor wie werken we

Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.

  • riksja travel
Economy heeft bijgedragen aan de vindbaarheid in Nederland, België, Frankijk en Italië voor de grootste lenzenwebshop van Europa, Visiondirect. In Nederland en België hebben we een zeer mooi aantal (350) nummer 1 posities bereikt.
Clara Sanzol
PR and SEO Manager
"Vanaf de eerste kennismaking ervaren wij in Economy een betrouwbare partner die verder kijkt dan de gebaande paden. Jasper en zijn team zijn een open en constructieve sparringpartner voor effectieve online marketing en daarbuiten. Het gezamenlijke doel staat centraal, waarbij directe feedback beide kanten op vloeit, zodat alle betrokkenen hun rol optimaal kunnen invullen om deze doelen te behalen. Als snel groeiend bedrijf met Europese ambities hebben wij een flexibele partner nodig die kan en wil inspelen op onze veranderende behoeften. Economy denkt niet in grenzen en beperkingen, maar in mogelijkheden en uitdagingen. Zaken die buiten de kern-expertises van Economy vallen, worden onderzocht en efficiënt tot advies verwerkt. Deze werkwijze maakt van Economy voor ons niet enkel een dienstverlener maar een strategische groeipartner."
Hans de Grooth
General Manager
"Economy heeft mooie resultaten gehaald voor de organische rankings voor het Franse domein. Daarnaast is de communicatie zeer prettig en heeft Jasper het vertrouwen gewekt dat Economy een grotere bijdrage kan leveren aan het verbeteren van rankings en verkeer via SEO. Daarom gaan we met Economy de volgende fase in, waarbij we prognoses gaan uitwerken om een zo goed mogelijke ROI te halen uit SEO. Economy zal de komende periode werken aan de verbetering van het organisch marktaandeel in Frankrijk en de targets en doelstellingen hierbij zo goed mogelijk te benaderen."
Bjorn Smeets
SEO Manager | Online Performance Team

Onze certificeringen

Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.

1/6

Vision Direct

Visions Direct is de Europese marktleider op het gebied van online lenzen bestellen. Bij het online aanschaffen van lenzen bij Vision Direct is de online vindbaarheid van belang. Voor deze webshop heeft Economy een effectieve SEO strategie opgesteld die aan de wensen en doelen van de klant past. Door middel van Zoekmachineoptimalisatie zorgen wij ervoor om een toppositie te behalen in Google waaronder Nederland, België, Frankrijk, Italië en Spanje. Het organisch marktaandeel is met 80% gestegen. Er zijn 3500 nr. 1 posities. Denk aan lenzen, kleurlenzen, lenzen bestellen etc.

  • Toename websitebezoekers +100.000
  • Toename Domain Rating +130 %
  • Nr. 1 posities in 5 landen 3500
Ontdek hoe we deze resultaten halen
Economy heeft bijgedragen aan een stijging in het organisch marktaandeel en vele nr. 1 posities die voor Vision Direct essentieel zijn In Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Italië.

Clara Sanzol PR Manager

2/6

Vacansoleil

Voor Vacansoleil zet Economy zich in om de Franse versie van de website hoger in de zoekresultaten te laten scoren. Dit doen we aan de hand van een outreach strategie op maat, technische SEO en onsite copywriting. Het resultaat? Positiestijgingen in de Franse zoekresultaten en een toename van de autoriteit van Vacansoleil.fr. België en Duitsland volgen.

  • Positiestijgingen +33 %
  • Trust Flow +30 %
  • Algehele autoriteit + 16 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen
Vacansoleil werkt aan de transitie van Paid naar Non paid. Branding en SEO zijn daarvoor belangrijke kanalen om meer Non Paid resultaten te behalen. We zijn opzoek gegaan naar bureaus die Vacansoleil kunnen helpen om betere organische rankings te verkrijgen, zodat meer organisch verkeer kan converteren in boekingen. Economy is één van de bureaus die heeft meegedaan aan de Pilot. Ze hebben mooie resultaten gehaald voor de organische rankings voor het Franse domein. Daarnaast is de communicatie zeer prettig en heeft Jasper het vertrouwen gewekt dat Economy een grotere bijdrage kan leveren aan het verbeteren van rankings en verkeer via SEO. Daarom gaan we met Economy de volgende fase in, waarbij we prognoses gaan uitwerken om een zo goed mogelijke ROI te halen uit SEO. Economy zal de komende periode werken aan de verbetering van het organisch marktaandeel in Frankrijk en de targets en doelstellingen hierbij zo goed mogelijk te benaderen.

Bjorn Smeets SEO Manager | Online Performance Team

3/6

Buitenspeelgoed

  • Toename autoriteit +80 %
  • Stijging aantal zoektermen +500 %
  • Stijging organisch verkeer +700 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen
"Na de aankoop van het domein buitenspeelgoed.nl heb ik mijn domein laten verhuizen, na de verhuizing waren alle posities weg (301 waren goed). Nadat er wel 10 verschillende SEO bedrijven er na gekeken hadden en geen enkel bedrijf hier een oplossing voor kon bieden, kwam Economy langs. Na een persoonlijk gesprek gaf Jasper mij echt het gevoel wel veel meer te kunnen dan andere bedrijven. Tijdens dit proces heeft dit bedrijf er streng op toegezien dat alles volgens hun plan liep. Economy heeft er voor gezorgd dat ik binnen 3 maanden weer met het woord buitenspeelgoed in de top 10 stond. Je kunt dus wel stellen dat dit bedrijf een grootschalig kennisniveau van SEO heeft, waardoor dit voor mij een goede stap is richting een jarenlange samenwerking."

Lars Keupink Buitenspeelgoed.nl

4/6

Waterpompshop

waterpompshop is een internationale speler op het gebied van verkoop van waterpompen. In 6 landen is waterpompshop actief met 6 verschillende webshops. Waaronder Nederland, België, Frankrijk, Italië, UK en Spanje.

  • Internationaal bereik 6 landen
  • Toename organisch websitebezoekers +110 %
  • Stijging ROAS 800 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen
Economy heeft resultaat gehaald in 6 landen voor waterpompshop

Waterpompshop

5/6

Xmasdeco

Xmasdeco verkoopt kwalititeits kunst kerstbomen internationaal. Economy heeft de online marketing en website verzorgd in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, UK en Oostenrijk.

  • Toename verkopen via Affiliates +190 %
  • Toename verkoop via Bol/Amazon internationaal +2000 %
  • Toename organisch websitebezoekers in Europa +350 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen
Economy heeft de verkopen via Bol, Amazon en andere marketplaces enorm doen groeien. Daarnaast is de verkoop via SEO/SEA flink toegenomen. Er is gewerkt in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, UK en Oostenrijk.

Xmasdeco

6/6

Trapliftenvergelijken

Trapliftenvergelijken is een internationale aanbieder van trapliften in allerlei soorten en maten. Om daarom internationaal zichtbaar en vindbaar te worden, heeft Economy de Outreach verzorgd voor de Nederlandse, Belgische, Franse en Italiaanse versies van de website. Daarnaast heeft Economy copy ontwikkeld in Frankrijk en Italië. Dit heeft gezorgd voor een significante toename in het organisch marktaandeel, de zoekwoordposities en het verkeer dat hieruit voortvloeit.

  • Ranking Performance 750 %
  • Domain Authority 33 %
  • Algehele autoriteit 300 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen

  • Economy

    Gerelateerde Blogs

  • Domain authority versus topical authority: wat is het verschil? 1
    Blog

    Domain authority versus topical authority: wat is het verschil?

    Eerder schreef ik een blog over wat topical authority inhoudt en waarom het belangrijk is om ijzersterke content te schrijven om topical authority te verkrijgen. Topical authority moet echter niet...

    Topical authority: wat is het en waarom is het een onmisbaar onderdeel van je SEO-strategie? 2
    Blog

    Topical authority: wat is het en waarom is het een onmisbaar onderdeel van je SEO-strategie?

    Als expert in een bepaald vakgebied wil je graag onder de aandacht komen van jouw doelgroep. Jouw kennis en ervaring kunnen anderen immers verder helpen. Google laat experts dan...

    In 5 stappen topical authority opbouwen voor een specifiek onderwerp 3
    Blog

    In 5 stappen topical authority opbouwen voor een specifiek onderwerp

    Om hoog te kunnen scoren in de zoekresultaten van Google is het van belang om topical authority op te bouwen. Topical authority verkrijg je als je een expert bent...

    Een zoekwoorden analyse uitvoeren: hoe, wat en waarom? 4
    Blog

    Een zoekwoorden analyse uitvoeren: hoe, wat en waarom?

    Zoekwoorden vormen het startpunt van elke SEO en SEA-strategie en zijn daarmee een onmisbaar element van jouw online marketing. Zoekwoorden zijn immers de woorden die jouw doelgroep gebruikt om...

    Hoe maak jij je website overzichtelijk voor potentiële klanten? 4 websitestructuren voor een overzichtelijke informatie-architectuur 7
    Blog

    Hoe maak jij je website overzichtelijk voor potentiële klanten? 4 websitestructuren voor een overzichtelijke informatie-architectuur

    Elke website wordt op een logische manier gestructureerd om het bezoekers gemakkelijk te maken om te kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Zo kent een website voor...

Meer nieuws en blogs
5/5 - (45 stemmen)
Economy

Marketing diensten

  • SEO- Zoekmachine optimalisatie
  • SEA – Google Ads
  • Linkbuilding – Outreach
  • Internationale online marketing (SEO, SEA, Outreach)

Bezoek ons in Delft

  • Oude Delft 38
  • 2611 CD Delft
  • Zuid-Holland, Nederland
  • Telefoon: 015 750 36 56

Copyright Economy 2025. All rights reserved

  • Home
  • SEO
    • SEO uitbesteden
    • Internationale SEO
    • White Label SEO
    • Lokale SEO
    • Technische SEO
    • SEO voor AI
    • Contentstrategie
    • Website migratie
    • Zoekwoorden analyse
    • SEO Copywriting
    • Google Shopping Organic
  • GEO
  • SEA
    • Google Ads uitbesteden
    • Internationale SEA
    • Google Shopping
    • Display advertising
    • Adverteren Bing Ads
    • Feed Based Advertising
    • Google Ads Website
      • Google Ads WordPress
    • Google Ads Webshop
      • Google Ads Lightspeed
      • Google Ads Channable
      • Google Ads Magento
      • Google Ads Shopify
      • Google Ads WooCommerce
    • SEA AI
  • Linkbuilding
    • Linkbuilding uitbesteden
    • Internationale Linkbuilding
    • White Label Linkbuilding
    • Outsource linkbuilding
    • Outsource Linkaufbau
    • Link building en marque blanche
  • Internationaal
    • Internationale Linkbuilding
      • Linkbuilding België
      • Linkbuilding Duitsland
      • Linkbuilding Engeland
      • Linkbuilding Europa
      • Linkbuilding Finland
      • Linkbuilding Frankrijk
      • Linkbuilding Nederland
      • Linkbuilding Oostenrijk
      • Linkbuilding Polen
      • Linkbuilding Italië
      • Linkbuilding Portugal
      • Linkbuilding Spanje
      • Linkbuilding Zweden
    • Internationale SEO
      • SEO België
      • SEO Benelux
      • SEO Duitsland
      • SEO Engeland
      • SEO Europa
      • SEO Finland
      • SEO Frankrijk
      • SEO Italië
      • SEO Nederland
      • SEO Noorwegen
      • SEO Oostenrijk
      • SEO Portugal
      • SEO Polen
      • SEO Spanje
      • SEO Zweden
    • Internationale SEA
      • SEA België
      • SEA Benelux
      • SEA Duitsland
      • SEA Engeland
      • SEA Europa
      • SEA Finland
      • SEA Frankrijk
      • SEA Italië
      • SEA Nederland
      • SEA Noorwegen
      • SEA Oostenrijk
      • SEA Portugal
      • SEA Polen
      • SEA Spanje
      • SEA Zweden
  • Overige Diensten
  • Cases
  • Gratis Scan
    • SEO scan
    • GEO scan
    • SEA scan
    • Linkbuilding scan
    • Quickscan
    • Vrijblijvende offerte
  • Over ons
    • Tevreden klanten & resultaten
    • Banners
    • Vacatures
    • Nieuws
    • Branches
      • Lokaal
  • Contact
✕

Bel mij terug

Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.