Economy
015 750 36 56 [email protected] Bel mij terug
  • Home
  • SEO
    • SEO uitbesteden
    • Internationale SEO
    • White Label SEO
    • Lokale SEO
    • Technische SEO
    • SEO voor AI
    • Contentstrategie
    • Website migratie
    • Zoekwoorden analyse
    • SEO Copywriting
    • Google Shopping Organic
  • GEO
  • SEA
    • Google Ads uitbesteden
    • Internationale SEA
    • Google Shopping
    • Display advertising
    • Adverteren Bing Ads
    • Feed Based Advertising
    • Google Ads Website
      • Google Ads WordPress
    • Google Ads Webshop
      • Google Ads Lightspeed
      • Google Ads Channable
      • Google Ads Magento
      • Google Ads Shopify
      • Google Ads WooCommerce
    • SEA AI
  • Linkbuilding
    • Linkbuilding uitbesteden
    • Internationale Linkbuilding
    • White Label Linkbuilding
    • Outsource linkbuilding
    • Outsource Linkaufbau
    • Link building en marque blanche
  • Internationaal
    • Internationale Linkbuilding
      • Linkbuilding België
      • Linkbuilding Duitsland
      • Linkbuilding Engeland
      • Linkbuilding Europa
      • Linkbuilding Finland
      • Linkbuilding Frankrijk
      • Linkbuilding Nederland
      • Linkbuilding Oostenrijk
      • Linkbuilding Polen
      • Linkbuilding Italië
      • Linkbuilding Portugal
      • Linkbuilding Spanje
      • Linkbuilding Zweden
    • Internationale SEO
      • SEO België
      • SEO Benelux
      • SEO Duitsland
      • SEO Engeland
      • SEO Europa
      • SEO Finland
      • SEO Frankrijk
      • SEO Italië
      • SEO Nederland
      • SEO Noorwegen
      • SEO Oostenrijk
      • SEO Portugal
      • SEO Polen
      • SEO Spanje
      • SEO Zweden
    • Internationale SEA
      • SEA België
      • SEA Benelux
      • SEA Duitsland
      • SEA Engeland
      • SEA Europa
      • SEA Finland
      • SEA Frankrijk
      • SEA Italië
      • SEA Nederland
      • SEA Noorwegen
      • SEA Oostenrijk
      • SEA Portugal
      • SEA Polen
      • SEA Spanje
      • SEA Zweden
  • Overige Diensten
  • Cases
  • Gratis Scan
    • SEO scan
    • GEO scan
    • SEA scan
    • Linkbuilding scan
    • Quickscan
    • Vrijblijvende offerte
  • Over ons
    • Tevreden klanten & resultaten
    • Banners
    • Vacatures
    • Nieuws
    • Branches
      • Lokaal
  • Contact

Online contentstrategie

Hoe maak je een effectieve contentstrategie? In de digitale wereld waarin we nu leven is het belangrijker dan ooit om online sterk aanwezig te zijn. Een goede contentstrategie helpt je daarbij. Het zorgt ervoor dat je een groter publiek bereikt, je merk laat groeien en je concurrentie voorblijft. De belangrijkste strategieën om meer bezoekers naar je website te trekken en je online impact te vergroten lees je hieronder. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Lees dan snel verder of neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.
Meer informatie Direct contact

Bekend van BNR Radio

Beluister meer van onze radioreclames
Your browser does not support the audio element.

Waarom een contentstrategie?

  • Spreek de juiste doelgroep aan
  • Behaal meer organisch verkeer
  • Google waardeert kwalitatieve teksten
  • Een SEO plan levert je meer verkeer op
  • 20 jaar ervaring
  • Google Premier partner
  • (Inter)nationale marketingervaring
  • Business class, Economy prijzen

Klantbeoordeling 9.0/10

Neem contact met ons op

Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen

Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.
Binnen 1 uur reactie.
Telefoon: 015 750 36 56 Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.
Direct reactie.
Chat Ma t/m vr 8.30 - 17.00 uur.
Direct reactie.
Mail: [email protected] Binnen 2 werkdagen
een reactie.

Stap 1: Bepaal je doelgroep

De eerste stap bij het ontwikkelen van een content strategie is om je doelgroep te bepalen. Neem vooral de tijd om je klanten in kaart te brengen. Wat zijn hun kenmerken? Welke drijfveren en interesses hebben ze? Wanneer je hun behoeften en verlangens weet, kun je gerichte content creëren die perfect aansluit op wat voor hen relevant is. Een goed begrip van je doelgroep is essentieel voor effectieve communicatie en betrokkenheid.

Stap 2: Stel je doelen

De volgende cruciale stap in het ontwikkelen van een goede strategie, is het vaststellen van duidelijke doelen. Wat wil je bereiken? Is het je doel om het websiteverkeer te vergroten? Wil je meer leads genereren? Of wil je de bekendheid van je merk versterken? Dit zorgt voor een richtlijn waarmee je je content effectief kan afstemmen op de gewenste resultaten. Zodoende kun je met een gerichte en doelbewuste benadering het maximale uit je content halen. 

Stap 3: Kies je kanalen

Nu je je doelgroep en je doelen weet, is het makkelijker om daarbij de juiste kanalen te kiezen. Het is mogelijk dat jouw ideale doelgroep zich niet op elk platform bevindt. Hoe consumeert jouw doelgroep het liefste je content? Is dit bijvoorbeeld via blogs, social media, of e-mailmarketing? Analyseer welke voorkeuren jouw doelgroep heeft en stem je keuze af op wat het beste aansluit bij hun gedrag en jouw specifieke doelen. Het doel is ervoor te zorgen dat je content effectief en doelgericht wordt verspreid.

Stap 4: Creëer waardevolle content

De belangrijkste taak van contentmarketing is om waardevolle content te creëren. Zorg ervoor dat je content niet alleen interessant, maar ook informatief en inspirerend is. Door te focussen op het leveren van waarde, vergroot je de kans dat je content niet alleen gelezen wordt, maar ook actief wordt gedeeld. Zo zullen het aantal ‘shares’ meer impact hebben op een social media post dan het aantal likes. Daarnaast hecht Google meer waarde aan websites die meer kwalitatieve backlinks (links van andere websites) hebben ontvangen.

Stap 5: Publiceer regelmatig

Een onderdeel die vaak mis loopt bij een effectieve content strategie, is dat het niet lukt om consistent te blijven. Zorg er daarom voor dat je een output kiest die je kan volhouden. Het algoritme waardeert het namelijk als je consistent bent. Zo is 8 keer in de week posten en dan 2 weken niet minder effectief dan constant 2 keer per week blijven posten. Daarbij geldt: hoe vaker je publiceert, hoe meer zichtbaarheid je krijgt. Blijf hierbij in contact met je doelgroep en zorg ervoor dat de content relevant is. 

Stap 6: Meet je resultaten

Om je strategie écht effectief te maken is het belangrijk om inzicht te krijgen in de resultaten. Je kunt immers nooit voorspellen hoe de markt reageert. Er zijn verschillende tools beschikbaar waarmee je kunt meten hoeveel websiteverkeer, leads en merkbekendheid je genereert. Zodoende krijg je inzicht in je gedane werk en kun je je strategie aanpassen op wat wel of juist niet werkt. Het is belangrijk om geduldig te zijn, aangezien het enige tijd kan duren voordat de effecten van een content strategie echt zichtbaar worden. 

Extra tips

Voordat we deze belangrijke stappen voor een goede content strategie afsluiten, hebben we hier nog extra waardevolle tips:

  • Wees consistent met je branding. Zorg ervoor dat je content er professioneel uitziet en dat het in lijn is met je merkidentiteit.
  • Wees betrokken bij je publiek. Reageer op reacties en vragen op sociale media en andere kanalen.
  • Experimenteer met verschillende soorten content. Probeer verschillende formats, zoals blogposts, infographics, video’s en meer.

Door deze tips te volgen, kun je een contentstrategie ontwikkelen die je helpt om je online aanwezigheid te laten groeien. Het maken van een goede content strategie is dan ook de tijd waard.

Onze online specialisten helpen je graag verder

Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!

Onze certificeringen

Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.

Voor wie werken we

Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.

  • riksja travel
Linkbuilding uitbesteden bij Topvitamins
"Het is wel helder dat Economy er echt verstand van heeft. Ik heb al veel SEO werk uitbesteed en daar merk je toch dat veel mensen er niet zo diep in zitten. Dus goede beslissing geweest om met Economy te werken."
Roy Lenders
Eigenaar topvitamins.nl
"Cheapcargo.com, dé vergelijkingswebsite voor bedrijven voor het versturen van pakketten heeft een sterke partner aan Economy als SEO partner. Deze samenwerking heeft geresulteerd in top 3 resultaten bij verschillende keywords met zeer hoge concurrentie."
Alexander Latour
Online marketing specialist Cheapcargo.com
"Economy doet voor voegxpert de webdesign en marketing naar volle tevredenheid. Ze hebben verstand van zaken denken met je mee en reageren adequaat op vragen."
Roy Croes
Eigenaar
1/4

Groenewegen Delft

Groenewegen Delft is een elektrotechnisch installatiebedrijf, dat zich richt op onder meer beveiligingssystemen, telecom, elektrotechniek en domotica. Om lokaal onder de aandacht te komen, zet Economy in op lokale online marketing om de zichtbaarheid van Groenewegen Delft zowel online als offline te vergroten. Onze jarenlange samenwerking is erg succesvol:

  • Ranking Performance 600 %
  • Domain Rating 300 %
  • Algehele autoriteit 270 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen
Fijn bedrijf met korte en snelle lijntjes, je kent de collega's hier persoonlijk en denken mee met de plannen en hoe dat bij je bedrijf past. Bij nieuwe campagnes of ideeën betrekken wij Economy, waardoor in een mum van tijd de online campagne klaar staat. Echt een strategische groeipartner voor ons. Kort samengevat zijn wij zeer tevreden!

Cor Groenewegen Eigenaar

2/4

SolarBox®

SolarBox is één van de beste aanbieders van zonnepanelen, wat de reden is dat Economy voor hen aan de slag is gegaan om hun online vindbaarheid en zichtbaarheid te vergroten. Door de inzet van diverse SEO en SEA-technieken hebben wij topposities weten te bereiken voor zoekwoorden waarop SolarBox graag gevonden wil worden en ontvangt SolarBox nu significant meer klanten.

  • Ranking Performance 200 %
  • Trust Flow 25 %
  • Algehele autoriteit 30 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen

3/4

Trapliftenvergelijken

Trapliftenvergelijken is een internationale aanbieder van trapliften in allerlei soorten en maten. Om daarom internationaal zichtbaar en vindbaar te worden, heeft Economy de Outreach verzorgd voor de Nederlandse, Belgische, Franse en Italiaanse versies van de website. Daarnaast heeft Economy copy ontwikkeld in Frankrijk en Italië. Dit heeft gezorgd voor een significante toename in het organisch marktaandeel, de zoekwoordposities en het verkeer dat hieruit voortvloeit.

  • Ranking Performance 750 %
  • Domain Authority 33 %
  • Algehele autoriteit 300 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen

4/4

Vacansoleil

Voor Vacansoleil zet Economy zich in om de Franse versie van de website hoger in de zoekresultaten te laten scoren. Dit doen we aan de hand van een outreach strategie op maat, technische SEO en onsite copywriting. Het resultaat? Positiestijgingen in de Franse zoekresultaten en een toename van de autoriteit van Vacansoleil.fr. België en Duitsland volgen.

  • Positiestijgingen +33 %
  • Trust Flow +30 %
  • Algehele autoriteit + 16 %
Ontdek hoe we deze resultaten halen
Vacansoleil werkt aan de transitie van Paid naar Non paid. Branding en SEO zijn daarvoor belangrijke kanalen om meer Non Paid resultaten te behalen. We zijn opzoek gegaan naar bureaus die Vacansoleil kunnen helpen om betere organische rankings te verkrijgen, zodat meer organisch verkeer kan converteren in boekingen. Economy is één van de bureaus die heeft meegedaan aan de Pilot. Ze hebben mooie resultaten gehaald voor de organische rankings voor het Franse domein. Daarnaast is de communicatie zeer prettig en heeft Jasper het vertrouwen gewekt dat Economy een grotere bijdrage kan leveren aan het verbeteren van rankings en verkeer via SEO. Daarom gaan we met Economy de volgende fase in, waarbij we prognoses gaan uitwerken om een zo goed mogelijke ROI te halen uit SEO. Economy zal de komende periode werken aan de verbetering van het organisch marktaandeel in Frankrijk en de targets en doelstellingen hierbij zo goed mogelijk te benaderen.

Bjorn Smeets SEO Manager | Online Performance Team

  • Economy

    Gerelateerde Blogs

  • 6 tips voor het schrijven van ijzersterke cornerstone content 1
    Blog

    6 tips voor het schrijven van ijzersterke cornerstone content

    Waarschijnlijk bestaat jouw website uit talloze pagina’s met handige informatie voor potentiële klanten. Niet elke pagina is echter even belangrijk; de ene pagina zal bijvoorbeeld een aanvulling zijn op...

Meer nieuws en blogs
4.7/5 - (3 stemmen)
Economy

Marketing diensten

  • SEO- Zoekmachine optimalisatie
  • SEA – Google Ads
  • Linkbuilding – Outreach
  • Internationale online marketing (SEO, SEA, Outreach)

Bezoek ons in Delft

  • Oude Delft 38
  • 2611 CD Delft
  • Zuid-Holland, Nederland
  • Telefoon: 015 750 36 56

Copyright Economy 2025. All rights reserved

  • Home
  • SEO
    • SEO uitbesteden
    • Internationale SEO
    • White Label SEO
    • Lokale SEO
    • Technische SEO
    • SEO voor AI
    • Contentstrategie
    • Website migratie
    • Zoekwoorden analyse
    • SEO Copywriting
    • Google Shopping Organic
  • GEO
  • SEA
    • Google Ads uitbesteden
    • Internationale SEA
    • Google Shopping
    • Display advertising
    • Adverteren Bing Ads
    • Feed Based Advertising
    • Google Ads Website
      • Google Ads WordPress
    • Google Ads Webshop
      • Google Ads Lightspeed
      • Google Ads Channable
      • Google Ads Magento
      • Google Ads Shopify
      • Google Ads WooCommerce
    • SEA AI
  • Linkbuilding
    • Linkbuilding uitbesteden
    • Internationale Linkbuilding
    • White Label Linkbuilding
    • Outsource linkbuilding
    • Outsource Linkaufbau
    • Link building en marque blanche
  • Internationaal
    • Internationale Linkbuilding
      • Linkbuilding België
      • Linkbuilding Duitsland
      • Linkbuilding Engeland
      • Linkbuilding Europa
      • Linkbuilding Finland
      • Linkbuilding Frankrijk
      • Linkbuilding Nederland
      • Linkbuilding Oostenrijk
      • Linkbuilding Polen
      • Linkbuilding Italië
      • Linkbuilding Portugal
      • Linkbuilding Spanje
      • Linkbuilding Zweden
    • Internationale SEO
      • SEO België
      • SEO Benelux
      • SEO Duitsland
      • SEO Engeland
      • SEO Europa
      • SEO Finland
      • SEO Frankrijk
      • SEO Italië
      • SEO Nederland
      • SEO Noorwegen
      • SEO Oostenrijk
      • SEO Portugal
      • SEO Polen
      • SEO Spanje
      • SEO Zweden
    • Internationale SEA
      • SEA België
      • SEA Benelux
      • SEA Duitsland
      • SEA Engeland
      • SEA Europa
      • SEA Finland
      • SEA Frankrijk
      • SEA Italië
      • SEA Nederland
      • SEA Noorwegen
      • SEA Oostenrijk
      • SEA Portugal
      • SEA Polen
      • SEA Spanje
      • SEA Zweden
  • Overige Diensten
  • Cases
  • Gratis Scan
    • SEO scan
    • GEO scan
    • SEA scan
    • Linkbuilding scan
    • Quickscan
    • Vrijblijvende offerte
  • Over ons
    • Tevreden klanten & resultaten
    • Banners
    • Vacatures
    • Nieuws
    • Branches
      • Lokaal
  • Contact
✕

Bel mij terug

Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.