Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Met Google Shopping kun je professionele advertenties creëren, die bestaan uit een foto, titel en prijs. Hierdoor kunnen potentiële klanten in één oogopslag zien of ze zich aangetrokken voelen tot jouw product. Consumenten die de Google Shopping advertenties te zien krijgen, worden bovendien aangesproken op het moment dat ze zoeken naar het product dat jij aanbiedt. Deze doelgroep is al ver in de customer journey en bijna zo ver om een aankoop te doen (zie Online Marketing Uitbesteden). Dit is natuurlijk het perfecte moment om jouw product onder de aandacht te brengen! Daarnaast wordt de advertentie alleen weergegeven, als consumenten zoeken op een relevant zoekwoord. Daardoor weet je dus zeker dat deze doelgroep geïnteresseerd is in jouw product of dienst.
De meest bekende vorm van Google Shopping is de weergave van producten boven de organische zoekresultaten, maar Google Smart Shopping gaat nog een stapje verder. Ook in Gmail, YouTube en het Display Netwerk van Google kunnen jouw advertenties namelijk verschijnen. Met een uitgebreide Google Shopping campagne is het hierdoor mogelijk om je producten te grootschalig te promoten, meer verkeer naar je website te trekken en relevante leads te benaderen.
Een advertentie voor Google Shopping is gebaseerd op jouw productfeed. Dit een bestand waarin onder meer de productnaam, productcategorie, prijs, verzending en voorraad zijn opgenomen. Uiteraard kun je deze handmatig maken, maar mogelijk adverteer je ook op andere platformen en kanalen zoals Amazon, Bol.com en Ebay. In dat geval is het sterk aan te raden om aan de slag te gaan met feedmarketing, waarbij onze specialisten je graag helpen. Dit is namelijk een efficiënte en effectieve manier om je productadvertenties te stroomlijnen.
Zodra je jouw productfeed op orde hebt, upload je deze in jouw Google Merchant Center. Google kan namelijk zo jouw producten goedkeuren, waarna je jouw nieuwe campagne kan opzetten in Google Ads. Jouw productadvertenties verschijnen dan boven de zoekresultaten als Google deze als relevant beschouwt voor een zoekopdracht. Het is echter niet mogelijk om zelf te kiezen op welke zoekwoorden je wil verschijnen; Google bepaalt dit zelf aan de hand van jouw productfeed. Klikt de consument op jouw product? Pas dan betaal jij voor de advertentie. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van een aantal factoren, zoals het zoekvolume en de concurrentie.
Zou jij de verkoop van jouw producten graag een boost geven? Wil jij jouw product onder de aandacht van een groter publiek brengen? Doel jij op internationaal bereik? Google Shopping uitbesteden aan Economy is dan een strategische zet! Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, kent het adverteren met Google Shopping veel voordelen. Wel is het belangrijk dat je effectief adverteert; onze specialisten zetten zich daarom in om het maximale uit jouw budget te halen. Omdat wij de resultaten bovendien continu in de gaten houden, kunnen we advertenties snel aanpassen wanneer deze niet meer optimaal presteren.
Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
De specialisten van Economy houden zich niet alleen bezig met de vraag “Hoe kunnen we de SEO-campagnes zo optimaal mogelijk inrichten?” Nog veel meer vragen zij zich af: “Hoe kunnen we voor een optimale klantbeleving zorgen?” Of nog belangrijker: “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat je over de gehele customer journey zichtbaar bent bij jouw doelgroep?”
Bij zowel oriëntatie, evaluatie als de uiteindelijk aankoop moet jouw bedrijf top-of-mind zijn! SEO kan hier een belangrijke rol in spelen, maar mogelijk bieden ook andere diensten, zoals display marketing, SEA of conversie optimalisatie, u grote kansen. Economy bekijkt samen met jou de mogelijkheden.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wilt u graag een scherp aanbod op basis van uw huidige online marketing contract? Neem contact met ons op en wij bekijken de mogelijkheden. Uitgangspunt is om een voorstel te doen welk 20% voordeliger is tegen minstens dezelfde voorwaarden. Wij proberen echter altijd een nog beter resultaat neer te zetten. Kortom, business class tegen economy prijzen. Vraag nu een offerte check aan en bespaar.
Als online marketeer is het belangrijk om trends in de gaten te houden en om hier op in te spelen. Wij proberen dan ook regelmatig nieuwe technieken uit. In...
De nieuwe privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming gaat vanaf 25 mei naar verwachting voor heel wat opschudding zorgen. De wet heeft gevolgen voor iedereen die te maken heeft met persoonlijke...
Amazon wordt momenteel nog niet optimaal benut door de meeste adverteerders. De Amerikaanse webwinkel heeft echter erg veel potentie. Zo is Amazon een van de grootste webshops ter wereld...
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.