Hoe kom je hoger in Google in 2024? 10 Tips

Wist je dat de meeste kliks op Google naar de top 3 van de zoekresultaten gaat? Sterker nog, slechts 5% van de bezoekers klikt op een zoekresultaat buiten de top 3. Dit betekent dat als je wilt dat je website veel bezoekers krijgt, je ervoor moet zorgen dat je hoog in de zoekresultaten staat.  Economy neemt dit daarom graag uit handen. Ben jij benieuwd hoe wij dit aanpakken en wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag een gratis SEO scan aan of neem vrijblijvend contact met ons op.

Waarom kiezen voor Economy?

  • Bespaar veel adspend
  • Direct inzicht in on-site verbeterpunten
  • Technische SEO plan = meer converterend organisch verkeer
  • 20 jaar ervaring
  • Google Premier partner
  • (Inter)nationale marketingervaring
  • Business class, Economy prijzen

Klantbeoordeling 9.0/10

In dit artikel delen we 10 tips om in 2024 nog beter te scoren in de zoekmachine, waardoor jouw online aanwezigheid een flinke boost krijgt. Laten we beginnen.

1. Doe onderzoek naar zoekwoorden

Om hoog in Google te scoren blijft SEO-onderzoek ook in 2024 onmisbaar. Je wilt immers weten naar welke informatie mensen op zoek zijn, om zodoende met jouw content effectief in te spelen op de vraag. Daarom is het belangrijk om grondig zoekwoordenonderzoek te doen. Identificeer de woorden en zinnen die je doelgroep waarschijnlijk zal gebruiken bij het zoeken naar relevante informatie. Deze zoekwoorden vormen zo de basis voor het optimaliseren van je content. 

2. Schrijf kwalitatieve content

Google heeft maar één doel: waardevolle content bieden voor zijn gebruikers. Om de beste resultaten te kunnen bieden geeft Google dan ook de voorkeur aan websites met kwalitatieve content. Zorg er daarom voor dat je content goed geschreven is, informatief is en aansluit bij de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden. ‘’Content is King’’ geldt des te meer in de wereld van SEO. 

3. Gebruik zoekwoorden in je titels en metabeschrijvingen

De titels en metabeschrijvingen van je pagina’s zijn de eerste aspecten die mensen zien in de zoekresultaten. Het zijn als het ware digitale visitekaartjes die je effectief kan inzetten om meer gebruikers naar je website te trekken, maar ook om je belangrijkste zoekwoorden op te nemen Hiermee vergroot niet alleen je kans om hoog te scoren, maar laat je ook zoekmachines en bezoekers zien waar je inhoud over gaat. 

4. Bouw backlinks op

Backlinks blijven een cruciaal element in SEO. Het zijn als het ware ‘’populairiteitsstemmen’’ voor jouw website. Hoe meer je er hebt, hoe beter jouw website wordt gevonden in de ogen van Google. Wanneer je kwalitatieve backlinks hebt is dit een teken voor google dat je relevante en waardevolle inhoud biedt. Werk daarom aan het verkrijgen van links van betrouwbare websites binnen je niche. Kwaliteit gaat hier duidelijk boven kwantiteit.

5. Maak je website mobielvriendelijk

Wist je dat het voor Google belangrijker is dat een website goed werkt op een telefoon dan op een desktop? Dit komt omdat steeds meer mensen hun mobiele telefoons gebruiken om online te zoeken. Maak je website dan ook mobielvriendelijk, zodat deze er goed uit ziet en probleemloos werkt op mobiele apparaten. Dan zal automatisch je website hoger in Google komen.

6. Optimaliseer je website voor snelheid

Een snelle laadtijd, en dan met name een snelle laadtijd op de mobiele telefoon, is cruciaal voor een goede ranking in Google. Zorg ervoor dat je website snel laadt, zodat gebruikers snel de informatie vinden die ze zoeken. Comprimeer bijvoorbeeld grote afbeeldingen, voorkom het gebruik van te grote bestanden zoals video’s, minimaliseer code en investeer in snelle hosting om de laadtijd te verkorten.

7. Zorg voor goede interne links

Interne links, die verwijzen naar andere pagina’s binnen je eigen website, dragen bij aan je algehele domeinautoriteit. Zorg voor relevante en duidelijke interne links om de gebruikerservaring te verbeteren en bezoekers langer op je site te houden. Ook laat dit aan Google zien dat je website een goed georganiseerde structuur heeft en kan Google de pagina’s beter crawlen (doorzoeken). Dankzij interne links zullen je pagina’s sneller indexeren en krachtiger worden, zeker wanneer je linkt vanaf een sterke pagina zoals de homepage. Dit wordt ook wel ‘’linkjuice’’ genoemd. 

8. Maak gebruik van schema markup

Maak gebruik van schema markup om extra context aan Google te bieden. Hiermee verbeter je niet alleen je ranking, maar je maakt ook je content aantrekkelijker in de zoekresultaten. Met een schema kun je beoordelingen, evenementen of extra productinformatie toevoegen. Een groot voordeel hiervan is ook dat je meer ruimte inneemt in de zoekresultaten van Google, waardoor jouw website meer zal opvallen. Daarnaast wordt je meer gezien als de expert, aangezien jij op het eerste gezicht veel lijkt te weten. 

9. Houd je website up-to-date

Google geeft de voorkeur aan websites die up-to-date zijn. Publiceer daarom regelmatig nieuwe, relevante content en actualiseer bestaande informatie. Onderhoud goede interne links voor een verbeterde gebruikerservaring en houd technische aspecten up-to-date. Moedig interactie aan en benut seizoensgebonden kansen. Hiermee laat je niet alleen zien dat je actief betrokken bent online, maar maak je je website ook aantrekkelijker en relevanter voor zowel mensen als zoekmachines.

10. Wees geduldig

Geduld is essentieel in de wereld van SEO. Het proces van zoekmachineoptimalisatie vergt tijd en consistentie. Door consequent de hierboven genoemde optimalisatiestrategieën toe te passen, leg je een solide basis voor duurzaam succes. Het kan enige tijd duren voordat je de tastbare resultaten ziet, maar houd vol en blijf trouw aan je SEO-inspanningen. Houd ook rekening met het aanpassen van je strategie op basis van voortdurende analyses en veranderingen in de zoekalgoritmen. 

Wil je hoger in Google komen en heb je behoefte aan een doordachte aanpak van SEO-specialisten? Met 20 jaar ervaring zorgen wij zowel nationaal als internationaal voor meer sales, meer leads en maximaal online rendement voor onze klanten. Vraag hier een gratis SEO quickscan aan. 

Onze certificeringen

Wij hebben 20 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.

Voor wie werken we

Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.

"Het is wel helder dat Economy er echt verstand van heeft. Ik heb al veel SEO werk uitbesteed en daar merk je toch dat veel mensen er niet zo diep in zitten. Dus goede beslissing geweest om met Economy te werken."
Roy Lenders
Eigenaar topvitamins.nl
"Cheapcargo.com, dé vergelijkingswebsite voor bedrijven voor het versturen van pakketten heeft een sterke partner aan Economy als SEO partner. Deze samenwerking heeft geresulteerd in top 3 resultaten bij verschillende keywords met zeer hoge concurrentie."
Alexander Latour
Online marketing specialist Cheapcargo.com
"Economy doet voor voegxpert de webdesign en marketing naar volle tevredenheid. Ze hebben verstand van zaken denken met je mee en reageren adequaat op vragen."
Roy Croes
Eigenaar
1/4

BirdBlocker

BirdBlocker is een bedrijf dat vogelwering voor zonnepanelen verkoopt aan particulieren en bedrijven. Zoals zij zelf zeggen: ‘Met BirdBlocker blijft u uit de nesten!’ De onderneming heeft Europese ambities voor hun product, wat de reden is dat Economy voor hen strategieën heeft uitgewerkt en uitvoert in diverse Europese landen. Door inzet van zowel SEO als SEA-technieken behalen wij indrukwekkende resultaten:

  • Ranking Performance 887 %
  • Domain Authority 150 %
  • Algehele autoriteit 31 %
"Vanaf de eerste kennismaking ervaren wij in Economy een betrouwbare partner die verder kijkt dan de gebaande paden. Jasper en zijn team zijn een open en constructieve sparringpartner voor effectieve online marketing en daarbuiten. Het gezamenlijke doel staat centraal, waarbij directe feedback beide kanten op vloeit, zodat alle betrokkenen hun rol optimaal kunnen invullen om deze doelen te behalen. Als snel groeiend bedrijf met Europese ambities hebben wij een flexibele partner nodig die kan en wil inspelen op onze veranderende behoeften. Economy denkt niet in grenzen en beperkingen, maar in mogelijkheden en uitdagingen. Zaken die buiten de kern-expertises van Economy vallen, worden onderzocht en efficiënt tot advies verwerkt. Deze werkwijze maakt van Economy voor ons niet enkel een dienstverlener maar een strategische groeipartner."

Hans de Grooth General Manager

2/4

Trapliftenvergelijken

Trapliftenvergelijken is een internationale aanbieder van trapliften in allerlei soorten en maten. Om daarom internationaal zichtbaar en vindbaar te worden, heeft Economy de Outreach verzorgd voor de Nederlandse, Belgische, Franse en Italiaanse versies van de website. Daarnaast heeft Economy copy ontwikkeld in Frankrijk en Italië. Dit heeft gezorgd voor een significante toename in het organisch marktaandeel, de zoekwoordposities en het verkeer dat hieruit voortvloeit.

  • Ranking Performance 750 %
  • Domain Authority 33 %
  • Algehele autoriteit 300 %

3/4

Buitenspeelgoed

  • Toename autoriteit +80 %
  • Stijging aantal zoektermen +500 %
  • Stijging organisch verkeer +700 %
"Na de aankoop van het domein buitenspeelgoed.nl heb ik mijn domein laten verhuizen, na de verhuizing waren alle posities weg (301 waren goed). Nadat er wel 10 verschillende SEO bedrijven er na gekeken hadden en geen enkel bedrijf hier een oplossing voor kon bieden, kwam Economy langs. Na een persoonlijk gesprek gaf Jasper mij echt het gevoel wel veel meer te kunnen dan andere bedrijven. Tijdens dit proces heeft dit bedrijf er streng op toegezien dat alles volgens hun plan liep. Economy heeft er voor gezorgd dat ik binnen 3 maanden weer met het woord buitenspeelgoed in de top 10 stond. Je kunt dus wel stellen dat dit bedrijf een grootschalig kennisniveau van SEO heeft, waardoor dit voor mij een goede stap is richting een jarenlange samenwerking."

Lars Keupink Buitenspeelgoed.nl

4/4

Sendcloud

Sendcloud is een toonaangevende leverancier van verzendoplossingen voor (inter)nationale e-commercebedrijven. Door de logistiek te beheren en verzendprocessen te optimaliseren, besparen e-commercebedrijven tijd en geld. Met een bereik van meer dan 180 landen en 23.000+ Europese merken is Sendcloud uitgegroeid tot dé expert op het gebied van verzending en orderverwerking. Ook in Duitsland is Sendcloud actief en groeiende, waarin Economy Sendcloud ondersteunt door middel van SEO, outreach en on-site optimalisatie.

  • Toename Domain Authority +5 %
  • Toename organisch verkeer +9500
  • Toename aantal zoektermen +6400
Prettige agency met betrokken en kundige specialisten. Bij het uitvoeren van een technical audit op onze sites en outreach werkzaamheden in Duitsland zijn wij erg tevreden. Economy heeft altijd oog gehad voor de wensen van de klant en heeft boven verwachting gepresteerd met het beschikbare budget.

Andrei Locin SEO specialist

4.8/5 - (9 stemmen)