Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wil je meer producten verkopen met je webshop? Nu Amazon ook in Nederland gevestigd is, is dit je kans om je sales te verhogen en mee te liften op de naamsbekendheid van dit grote retail-platform. Adverteren op Amazon kan een goede feedmarketingstrategie zijn voor jouw bedrijf. Economy ondersteunt bedrijven bij het opstellen van een feedmarketing executie plan, het optimaliseren van de huidige feed en het beheren van advertenties op Amazon.
Voordelen van adverteren op Amazon
Waarom adverteren op Amazon?
Als grootste webshop ter wereld is Amazon hét platform om je als webshop bij aan te sluiten. Waar Amazon ooit begon als Amerikaanse webshop voor boeken, is het inmiddels uitgegroeid tot een enorm platform dat als online vergelijkingswebsite functioneert. 60% van alle online aankopen in de Verenigde Staten wordt verkocht via Amazon. Maar bij Amerika is het niet gebleven. Inmiddels heeft Amazon in rap tempo marktaandeel verkregen in Europa en is het bedrijf sinds 10 maart 2020 ook gevestigd in Nederland. De komst van Amazon.nl is een grote stap voor veel Nederlandse ondernemers, omdat ze hun producten via deze webwinkel kunnen verkopen in heel Europa.
Amazon biedt verkopers allerlei mogelijkheden om te adverteren. De drie belangrijkste advertentiemogelijkheden op Amazon zijn gesponsorde productvermelding, headline search en display advertenties. Hieronder zal per type uitgelegd worden wat het inhoudt en wat de grootste voordelen ervan zijn.
Gesponsorde productvermelding
De eerste advertentiemogelijkheid is gesponsorde productvermelding. Deze gesponsorde producten verschijnen in de lijst met zoekresultaten op Amazon, vaak helemaal bovenaan of onderaan de pagina. Bij deze manier van adverteren is het van belang dat je de juiste zoektermen opgeeft. Op basis van de zoektermen wordt namelijk bepaald welke advertenties worden getoond. Als de klant op de advertentie klikt wordt hij naar de productpagina geleid. Het voordeel van deze manier van adverteren is dat je heel gericht adverteert. De advertentie wordt gezien door klanten die de door jouw opgegeven zoekwoorden hebben ingetypt en dus actief op zoek zijn naar het product.
Headline search
Een andere mogelijkheid bij Amazon is headline search. Hierbij is er een grote banner te zien boven de zoekresultaten. Met deze manier van adverteren kun je meerdere producten tegelijk promoten. Ook kun je het inzetten om de naamsbekendheid van jouw merk of webshop te vergroten. De advertentie is goed zichtbaar, omdat deze boven alle zoekresultaten geplaatst wordt.
Display advertenties
Gesponsorde productvermelding en headline seach advertenties zijn dus beiden te vinden op de resultatenpagina nadat de klant een zoekterm heeft ingetypt. Bij display advertenties werkt dit anders. Deze worden namelijk geplaatst op productpagina’s van andere producten die vergelijkbaar zijn met jouw product. Als klanten op deze pagina zijn beland, kunnen ze doorklikken naar jouw product. Deze manier van adverteren op Amazon is dus ook niet gebaseerd op zoektermen, maar op de producten van concurrenten.
Bij zowel gesponsorde productvermelding en headline search als display advertenties betaal je als verkoper per klik. Het is dus op basis van CPC, waarbij je alleen hoeft te betalen als de klant ook werkelijk op de advertentie klikt. Je bepaalt zelf hoe hoog de CPC is voor jouw advertentie. Amazon werkt met een veilingsysteem, waarbij de hoogte van de CPC de zichtbaarheid van de advertentie bepaalt.
Dienst
Wij hebben veel ervaring met feedmarketing. In overleg bepalen we de beste feedmarketingstrategie voor jouw bedrijf. We bekijken welke platformen en kanalen, zoals bijvoorbeeld Amazon, het beste bij de doelstellingen passen. In het geval van Amazon kijken we of gesponsorde productvermelding, headline search en display advertenties ingezet kunnen worden. Het budget wordt meegenomen in het opstellen van het plan. Economy neemt het volledige proces uit handen, van het uitdenken van het plan tot rapportage en continue optimalisatie.
Wij hebben 15 jaar ervaring, kennis en kunde. Dit heeft geresulteerd in meerdere certificeringen en accreditaties. Zie hieronder een overzicht.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Als je wel eens iets met SEO hebt gedaan, dan heb je vast gehoord van ‘organisch zoekverkeer’. Mensen met een website willen zo veel mogelijk bezoekers op hun website...
Voice search Technologie blijft zichzelf ontwikkelen en dit gaat sneller dan wat dan ook. Net wanneer je iets begint te snappen, komt er weer wat nieuws op de markt....
Tegenwoordig bezoeken we websites niet alleen via de computer of laptop, maar in de meeste gevallen via onze mobiele telefoon. Even snel iets opzoeken gaat nu eenmaal sneller en...
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.