Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wanneer je als consument op zoek gaat naar een bepaald product, beland je vaak op een website waar Google Ads advertenties getoond worden. Je interesse is gewekt en je klikt op de advertentie. Vervolgens word je naar een nieuwe website geleid, waarop een telefoonnummer getoond wordt. Als je dit unieke nummer belt, word je automatisch doorgeschakeld naar het originele nummer van de onderneming, die jou vervolgens te hulp staat. Het telefoontje wordt geregistreerd en gemeten in Google Analytics, wat dus call tracking genoemd wordt. Ook kan call tracking offline plaatsvinden, waarbij je kunt denken aan telefoonnummers in kranten of tijdschriften.
Handig aan call tracking is niet alleen dat het je in de gelegenheid stelt om te meten hoeveel telefoontjes er gemaakt worden, maar ook hoe lang er gebeld is en vanuit welk kanaal het telefoontje is doorgekomen. Een ander voordeel van deze methode is dat je het gesprek kan beoordelen, nadat het telefoontje is beëindigd. Hiermee wordt bedoeld dat je kunt inschatten wat het doel was van de klant om te bellen; werd er alleen gevraagd voor meer informatie of had ik net een potentiële klant aan de lijn? Al met al zorgt call tracking dus voor meer inzicht in marketingactiviteiten, wat je kunt gebruiken en waarop je kunt inspelen om het aantal conversies te verhogen.
Zoals net al werd genoemd, kun je de beller kwalificeren via een keuzemenu of dashboard om te achterhalen wat een telefoontje heeft opgeleverd. Echter, dit kun je ook al eerder vaststellen door voorafgaand aan het gesprek een keuzemenu af te laten spelen. De beller heeft dan zelf de mogelijkheid om aan te geven waarvoor hij belt, wat het kwalificeren eenvoudiger maakt. Vervolgens kun je zelf de websiteconversies en telefonische conversies met elkaar vergelijken en combineren voor een compleet overzicht. Daaruit wordt dan duidelijk wat zoekwoorden en belletjes opleveren en dus ook welke marketingcampagnes effectief zijn.
Niet alleen kun je meer rendement maken uit je telefonie door call tracking, maar ook form tracking is een doeltreffende methode om inzicht te krijgen in conversies. Wanneer er een contactformulier aanwezig is op jouw website, kun je gebruik maken van form tracking. Via dit contactformulier kan de klant namelijk zijn telefoonnummer achterlaten, waarmee hij aangeeft teruggebeld te willen worden. Om die reden ontvangt jouw onderneming binnen 30 seconden een belverzoek van deze bezoeker. Accepteer je het belverzoek? Dan wordt de klant automatisch teruggebeld, waarna je hem gelijk aan de lijn krijgt. Ook kan het voorkomen dat de bezoeker niet direct opneemt, waardoor je later op de dag opnieuw een belverzoek van deze potentiële klant zal ontvangen.
Bezoekers die hun telefoonnummer achterlaten op de website via een contactformulier, hebben vaker de intentie om iets te kopen dan om informatie te verkrijgen over jouw dienst of product. Door de hoge aankoopintentie is het dus van groot belang om deze bezoeker zo snel mogelijk te contacteren, zodat je hem niet misloopt. Erger nog zou zijn als hij zou vertrekken naar de concurrent, wat je uiteraard te allen tijde wil voorkomen. Wanneer je dus kiest voor form tracking, heb je het grote voordeel dat je direct een bezoeker kunt bellen met een hoge aankoopintentie. Bovendien ben je er vaak al van op de hoogte waarin hij geïnteresseerd is en hoe je hem dus te hulp kan staan.
Net als call tracking wordt het formulier geregistreerd en gemeten in Google Analytics. Ook hier kun je het formulier beoordelen, waarmee je een overzicht kunt creëren op basis van kwalificaties. Hieruit wordt duidelijk of het contactformulier om de juiste informatie vraagt of dat deze geoptimaliseerd moet worden. Daarnaast maakt de registratie het mogelijk om te achterhalen welke kanalen effectief zijn en dus leiden tot conversies. Uiteindelijk is dat natuurlijk wat je wil realiseren, waarin Google Analytics de uitkomst biedt.
Kortom, het optimaliseren van conversies begint bij het inzicht krijgen in telefonische activiteiten en contactformulieren. Door na te gaan wat jou de minste conversies oplevert, kom je er achter wat de eventuele verbeterpunten in jouw marketingcampagne zijn. Wanneer jij hier op de juiste manier op inspeelt, kun jij de marketingcampagne optimaliseren en effectief campagne voeren.
Zou je graag met ons de samenwerking willen aangaan, ben je benieuwd naar onze mogelijkheden of heb je gewoon een vraag? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 015-7503656. Onze specialisten staan je graag te woord. Ook bieden wij verschillende gratis scans aan!
De specialisten van Economy houden zich niet alleen bezig met de vraag: “Hoe kunnen we de SEO-campagnes zo optimaal mogelijk inrichten?” Nog veel meer vragen zij zich af: “Hoe kunnen we voor een optimale klantbeleving zorgen?” Of nog belangrijker: “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat u over de gehele customer journey zichtbaar bent bij uw doelgroep?”
Bij zowel oriëntatie, evaluatie als de uiteindelijk aankoop moet uw bedrijf top-of-mind zijn! SEO kan hier een belangrijke rol in spelen, maar mogelijk bieden ook andere diensten, zoals display marketing, SEA of conversie optimalisatie, u grote kansen. Economy bekijkt samen met u de mogelijkheden.
Hieronder een greep van de klanten waar wij in de afgelopen jaren succesvol mee samen hebben gewerkt.
Hieronder ziet u onze mogelijkheden om contact op te nemen
Wilt u graag een scherp aanbod op basis van uw huidige online marketing contract? Neem contact met ons op en wij bekijken de mogelijkheden. Uitgangspunt is om een voorstel te doen welk 20% voordeliger is tegen minstens dezelfde voorwaarden. Wij proberen echter altijd een nog beter resultaat neer te zetten. Kortom, business class tegen economy prijzen. Vraag nu een offerte check aan en bespaar.
Als online marketeer is het belangrijk om trends in de gaten te houden en om hier op in te spelen. Wij proberen dan ook regelmatig nieuwe technieken uit. In...
Amazon wordt momenteel nog niet optimaal benut door de meeste adverteerders. De Amerikaanse webwinkel heeft echter erg veel potentie. Zo is Amazon een van de grootste webshops ter wereld...
Tegenwoordig hebben veel mensen een ontplofte inbox vol met ongelezen e-mails. Een grote uitdaging voor je e-mailmarketing campagne! Want hoe bereik je jouw doelgroep? En hoe zorg je dat...
Heeft u interesse in onze service of heeft u een vraag over een van onze diensten? Laat ons contact met u opnemen! Wij bellen u graag terug.